יום רביעי, 18 בינואר 2012

תחזית ל- 2012

קשה שלא להתייחס לנבואות סוף העולם בפתיחת שנת 2012, אז הנה ההתייחסות שלי - סוף העולם יתרחש בשנת 2012 באותה סבירות כמו בכל שנה ובכל תאריך אחר. 
נבואות מכל סוג הן פרשנות קלוקלת במקרה הטוב, ותרמית מרושעת במקרה הגרוע. אני לא קורא לכם להתעלם ממנבאי שחורות, אלא להיפך - הקשיבו להם וזכרו היטב מיהם ומה המסר שלהם, כדי שכאשר ייפקע המועד בו נקבו תוכלו להצביע עליהם ולצחוק במקרה הטוב, או לתבוע אותם על הונאה במקרה הטוב יותר.

בהקשר הזה אני רוצה לספר על תכנית הרדיו 
המשובחת "דוקטור למה - הלמה היחידה שהיא גם דוקטור" (המשודרת ברדיו 1מ', רדיו הטכניון, יש דבר כזה). את התכנית מגיש ידידי רועי צזנה שעשוי להיות מוכר לכם מהבלוג "מדע אחר", והיא עוסקת במדע, היסטוריה ופילוסופיה מנקודות מבט שונות ומשונות.
בתכנית הספקתי להתראיין בשני פרקים שונים - על ערים בחלל, ועל כוכב הלכת הדמיוני ניבירו שמקושר לתחזיות סוף העולם.

ב- 6 בפברואר, באירוע לכבוד סיום עונת השידורים הראשונה של "דוקטור למה", יתכנסו כמה מהמרואיינים שהשתתפו בתכנית, ובינהם גם אנכי, להרצאות קצרות הקשורות לצפוי לנו (או לא צפוי לנו) בשנת 2012.
ההרצאה שלי מתוארת כך: נבואות חורבן לשנת 2012: התפרצויות שמש, היפוך קטבים, סופרנובה קרובה, חורים שחורים ונייטרינו מוטנטים. כן. נייטרינו מוטנטים. 

האירוע יתקיים בחמד"ע בתל-אביב, ואתם כמובן מוזמנים. הכניסה חופשית אך רצוי להרשם מראש.

ובונוס למי שקרא עד הסוף:
תחזיות מדוייקות מעבר לכל ספק לשנת 2012.

______________________________

קרדיט ללוגו של "דוקטור למה": אביב אור

5 תגובות:

  1. לא ייאמן איך כל פעם מצליחים להלחיץ את הציבור עם מידע לא מלא ולפעמים שגוי מיסודו

    השבמחק
  2. הנבואה בנוגע לניטרינים מוטנטים (מה שזה לא יהיה) כבר התממשה ב-2011 :) אם יש מה בבשורה של אופרה, סוף העולם קרוב באמת...

    השבמחק
  3. היי, נרשמתי לערב הרצאות באותו יום שהעלאת את הפוסט הזה ולא קיבלתי שום תגובה מאז. הייתי צריך לקבל איימיל או תגובה כלשהי?

    בקשר ל-2012, אני לא בטוח שיש מישהו שלוקח את זה ברצינות וחושב שסוף העולם יגיע ב-22 (ואם כן אז זה מספר מאוד מאוד מצומצם, בערך כמו מספר האנשים שפעם בכמה חודשים חושבים שמגיע סוף העולם), ניראה לי שרוב האנשים שמאזכרים את זה מתייחסים לזה בהומור למרות שזה כבר נמאס.
    אבל כן, יש אנשים שחושבים שיש חוקרים שבאמת חוקרים את זה כדי לבדוק אם זה נכון, דווקא בגלל כל הכתבות שלוקחות את האנשים שמדברים על זה ברצינות, ומראות שלוח בני המאיה מפסיק בתאריך שבו הוא מפסיק בגלל סיבות כאלה ואחרות.

    השבמחק
  4. שלום איתי, תוכל לברר לגבי ההרשמה באתר של חמד"ע.

    לגבי 2012, יש המון אנשים שלוקחים את זה ברצינות. יש ארגונים שלמים, לפי התרשמותי הם ארגונים דתיים בעיקר, שמרוויחים הון עתק מאנשים שבאמת מאמינים שסופם יגיע בסוף השנה.
    חפש "2012" בגוגל ותראה כמה עסקים בנויים סביב זה. אם אנשים לא היו מאמינים בזה, אז לא היה בסיס כלכלי לעסקים האלה. תוכל גם לחפש סרטוני יוטיוב של מטיפים למינהם (אני מזהיר - לצפות בזה כרוך בסבל צרוף!) ותראה כמה הם רציניים בהרבה מקרים.

    השבמחק
  5. איתי - אם אנשים לא היו מתייחסים ברצינות לאמונות תפלות, כגון כוכב שביט, אז 30 ומשהו אנשים לא היו מתאבדים במסגרת הכת שהאמינה שבואו שלכוכב שביט תשלח אותם לגן עדן. בכל מקרה, לא אכפת איזה שינוי מזג אוויר
    ביולי-אוגוסט בתל אביב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.