יום שבת, 24 בספטמבר 2011

תכניות לסוכות כבר יש לכם?

בחוה"מ סוכות, שיוצא השנה בתאריכים 16 עד 18 באוקטובר (ימים ראשון עד שלישי) יתקיים כבכל שנה פסטיבל אייקון למדע בדיוני, פנטסיה ומשחקי תפקידים. כבכל שנה, אני מתייצב שם כדי לפגוש חברים ותיקים ולהכיר חברים חדשים השותפים לי בחיבה לעולם הספקולטיבי לסוגיו.
נושא הפסטיבל לשנת 2011
הפסטיבל יתקיים באשכול הפיס ברחוב הארבעה בתל-אביב, ובבית הספר עירוני א' שנמצא לידו (בצד של רחוב שפרינצק). גם השנה יתקיים במקביל פסטיבל נוסף לאותם נושאים ובאותו שם, אך מאחר ואני שקוע כולי בזה שייערך באשכול הפיס, להלן המלצותיי לפסטיבל זה בלבד.

למקרה שאתם לא יודעים, מדובר בארוע שנתי בנושאי מדע בדיוני ופנטסיה על כל סוגי המדיה והחוויה שלהם: ספרות, קולנוע, טלוויזיה, קומיקס, משחקי תפקידים, משחקי מחשב ועוד. הארוע מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל.

לאירועים הבאים אני משלה את עצמי שאוכל להגיע:

יום ראשון 16/10
12:00 שטויות מסוכנות פאנל ספקנות, שבו יציג כל משתתף את תורתו הקלוקלת וינסה לשכנע את המשתתפים האחרים ואת הקהל בצדקת דרכו. מהיכרותי את המשתתפים צפוי דיון סוער וחריף שלא יאפשר לאיש להישאר אדיש.
15:00 תכנית החלל בתום עידן המעבורות, התחדשות או דעיכה? איך אני יכול שלא להגיע לאירוע כזה? במיוחד לאחר שאנשים נערצים כמו הדוקטורים אהרון האופטמן ועמנואל לוטם ביקשו ממני להשתתף בו? פאנל שיעסוק במצב תכנית החלל המאויישת והכיוונים האפשריים שלה בעתיד הקרוב. נעסוק גם בשאלה החשובה, האם יש בכלל מקום להשקיע בתכנית חלל מאויישת, כשמכונות יכולות לבצע את אותן הפעולות באופן איכותי ובטוח יותר. לי יהיה מאד מעניין לדבר על זה.
17:00 תהיות או לא להיות הרצאה על ההיסטוריה של הספקנות, וכשהיא מובאת על ידי ליאורה לוי, צפוי אירוע משעשע ומחכים.
20:00 ראיון עם ערפדים ארוע להשקת ספרה החדש של ורד טוכטרמן "דם כחול". פאנל מבויים בו משתתפים ערפדים מפורסמים כדי לדון בנושאים ערפדיים. תקראו את התקציר ותבינו יותר. לי מספיק שזה ארוע שמביימת רותם ברוכין כך שהאיכות והכיף מובטחים.
במקביל (לעזאזל איתם!) תתקיים ההרצאה דגל ישראל על הירח, על פרוייקט SPACE IL שבמסגרתו ינחיתו כמה חבר'ה צעירים ונחושים חללית ישראלית זעירה על הירח. אם טרם שמעתם על כך, התביישו לכם ולכו לשמוע!

יום שני 17/10

14:00 תתחדש! יש לך מחלה נכחדת הרצאה של ד"ר קרן לנדסמן, שאין לי אלא לשבח את נוכחותה הסוחפת, את יופיה המלבב ואת קולה הצלול. תבואו. יהיו זומבים.
18:00 אבוי. שני אירועים מעניינים במקביל. זה בטוח משהו נגדי! ילדים, מבוגרים ושאר יצורי פנטזיה פאנל על ספרות ילדים ונוער עם צוות שמבין עניין. צריך להיות מעניין. לחשוב מחדש על אינטליגנציה דפנה שיזף הופכת בעניין משמעות האינטליגנציה ואיך אנחנו נכשלים שוב ושוב בעצם ההגדרה שלה.
20:00 השמד עולמות מיד - שאל אותי כיצד מסמר הערב! ההרצאה שלי ובה נלמד כיצד ניתן (או לא ניתן) להשמיד את העולם. איך פעולה שרואים בכל כך הרבה סרטי מד"ב, היא הרבה יותר מורכבת (אם כי אפשרית בהחלט!) ממה שניתן לצפות.
22:00 הקרנה פעילה של ד"ר הוריבל קודם כל, אם טרם ראיתם את הסרט, אז עוד לא מאוחר. שנית, ההקרנה כוללת שחקנים חיים על הבמה עם הרבה הפתעות. שלישית, גם אני אהיה שם. לקצת. על הבמה. כדאי לכם!

יום שלישי 18/10

12:00 התחדשות ונפילה: המעגליות ההיסטורית במדע הבדיוני לפחות פעם בחיים צריך לשמוע הרצאה של ד"ר גיא בקר. עדיף יותר מפעם.
14:00 מכת השטן ועד למפלצת הספגטי המעופפת הרצאה של רועי צזנה על דתות משוגעות. במקביל תתקיים סדנת פיתוח רעיונות לכותבים, בהנחיית הסופרת יעל פורמן והמחזאית רותם ברוכין שיילחמו על הזכות לעזור לכם לשפר את הסיפורים שנתקעתם במהלך כתיבתם.
17:00 מעבר ללהט החרב המתהפכת אהוד מימון קרא בחייו ספר או שניים בז'אנר המדע הבדיוני. יש הטוענים שהוא למעשה קרא את כולם, ואף הפיק מהם תובנות למכביר. שווה לשמוע אותו מדבר.
18:00 מופע הסיום כיף קהילתי, אבל מעבר לכך אני גם מועמד לזכייה בפרס גפן לסיפור "מגע שני", אז שם אני אהיה (אתם יכולים לעזור לי לזכות, דרך אגב...) במקביל (כבר אמרתי שמתנכלים לי?) יש גם את הרצאתו של עמית בן בסט על סיפור ההצלחה ושמו אבולוציה.
20:00 שתי הרצאות ספקנות שיהיו מעניינות ללא ספק: ד"ק יוסי לוי יסביר איך לשקר בעזרת סטטיסטיקה, ויובל אלחנתי ירצה על אבולוציה למארקית והרלוונטיות שלה היום. ובמקביל (אוף! הפעם זה עובר כל גבול!) הקרנה פעילה נוספת של ד"ר הוריבל.

בטוח שפיספסתי כמה אירועים שווים נוספים בתוך כל האטרקציות, ואלו הם רק האירועים הרשמיים. חלק חשוב מהפסטיבל הוא הכינוס של המון אנשים בעלי דמיון מפותח שמעיזים לחלום על עולמות שונים משלנו, כאלו שלעולם לא יהיו מציאותיים, וכאלו שהעולם שלנו הופך דומה להם מדי יום. ואם אתם מגיעים, כתוּב לכם היכן אפשר למצוא אותי. בואו להגיד שלום!



קישורים נוספים:
אתר הכנס
התוכניה המלאה
ההמלצות של קרן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.