יום שבת, 25 בספטמבר 2010

אייקון 2010: רשימת המלצות

כמו בכל שנה, גם בחוה"מ סוכות הקרוב תוכלו לבקר בפסטיבל אייקון בתל-אביב. אמנם השנה יש יותר מאייקון אחד, אבל אני אתמקד בזה שיתקיים כולו באשכול פיס ברחוב הארבעה בתל-אביב, סמוך לעירוני א'.
למקרה שאתם לא יודעים, מדובר בארוע שנתי בנושאי מדע בדיוני ופנטסיה על כל סוגי המדיה והחוויה שלהם: ספרות, קולנוע, טלוויזיה, קומיקס, משחקי תפקידים, משחקי מחשב ועוד. הארוע מאורגן ע"י האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה.

להלן רשימת הארועים שאני ממליץ עליהם, ולרובם אני מתכוון להגיע.

יום ראשון 26/9
12:00 למה לי ביקורת עכשיו? יעל פורמן היא כותבת מנוסה מאד והתובנות החדות שלה בנושאי כתיבה תמיד שוות האזנה.
14:00 הארי סלדון, אפידמיולוג הרצאה של ד"ר קרן לנדסמן, שהיא מרצה מעולה, פיקחית, ובעלת ניסיון עשיר. הרצאותיה קולחות ומשעשעות, קולה ערב לאוזן והיא יפה מכל. חוץ מזה אין שום דבר שאוכל אכתוב על הרצאה זו שיוכל להיחשב אובייקטיבי, אז למה להתאמץ ;)
15:00 תוכן חובבים: בין הגטו למיינסטרים פאנל על תכנים מקוריים בז'אנר המדע הבדיוני והפנטסיה בהנחיית נעמי וינר המוכשרת והמקסימה ובהשתתפות אסף אשרי, רותם ברוכין ואהוד מימון, אנשים מעניינים ומוכשרים עד מאד.
עוד באותה שעה ולצערי אחמיץ: הרצאתה של קרן אמבר משחק ככלי אמנותי (ההרצאות שלה תמיד מעניינות ומבדרות), והרצאתו של ד"ר אהרון האופטמן על טכנולוגיות היעלמות במדע הבדיוני ובמציאות. צריך להיות מאד מעניין.
17:00 מראה ויקטוריאנית הרצאה של אהוד מימון. האיש הוא מעיין של ידע ויכולת הניתוח שלו מדהימה אותי כל פעם מחדש.
20:00 זומבי.קון 2010 מחזמר מקורי מאת רותם ברוכין וקבוצת מספרי הסיפורים. מומלץ בחום.


יום שני 27/9

13:00 ספקנות למתחילים הרצאת מבוא לספקנות של הספקנית המקצועית לוטם אליהו. בואו לשמוע וללמוד.
14:00
סימטריה ואסימטריה במדע ובטבע הרצאתו של יובל אלחנתי בנושא מעניין ומיוחד

15:00 המסקנה אינה נובעת מההנחות של עירא אברמוב. יהיה מרחיב אופקים ומבדר.

16:00 מדע על קצה המזלג מופע של הרצאות קצרות ומשעשעות בנושאים מדעיים. הפעם יופיעו רוניה ויקטור, מרינה רוזנפלד ומהנדס חלל אחד שאולי שמעתם עליו. יהיה כיף!
18:00 זומבי.קון למי שלא הספיק להגיע ביום ראשון. עדיין מומלץ בחום.
20:00 המרוץ לכיבוש הגלקסיה שעשועון טריוויה על בסיס קטעי וידאו. אני לא בטוח מה זה אומר, אבל זו הפקה של גיא בוסקו ולכן מובטח בידור משובח.

יום שלישי 28/9
13:00 חבל לי מאד להפסיד את סדנת הכתיבה של רותם ברוכין בהשתתפות שחקנים, שיעזרו להשלים את מה שהדמיון מפספס במקרים רבים. נסיון הבימוי ותשומת הלב לפרטים של רותם הם תמיד תוספת רצויה לכותבים, ועל כך אני מעיד מנסיוני.
15:00 עבודה בעיניים: המיטב הרצאה של רועי צזנה, שאותו כיף לשמוע גם כשלא יודעים מראש מהו נושא ההרצאה. הפעם הרצאה על ספקנות וכשלים לוגיים.
16:00 מעבר לכל ספק פאנל על ספקנות בו תוכלו לשמוע מפי ספקנים מנוסים על נסיונם האישי, על מניעיו של הספקן ומה בכלל רוצים הספקנים מחייכם. תהיה גם הזדמנות לפנות אל חברי הפאנל בשאלות. המשתתפים הם לוטם אליהו, מחברת הבלוג מדע וחיות אחרות, עירא אברמוב מהבלוג אסכולת הכורסא ודפנה שיזף עורכת האתר שפינוזה, אתר קהילת הספקנים בישראל. אני אנחה את הפאנל, אז בואו בהמוניכם!
אמנם יש קושי מסויים בלהמליץ על ארועים אחרים שמתקיימים בזמן ארוע שאני משתתף בו, אבל בכל זאת עלי להציג שני ארועים מעניינים שקורים באותה השעה בדיוק: האחד הוא ההרצאה המסקרנת מראות העתיד של ד"ר עמנואל לוטם על שיטות וסוגים של ראיית העתיד בספרות. השני הוא מועדון הקריאה של נדב מילר-אלמוג על אליס בארץ המראה. נדב הוא מומחה לאגדות עם ולספרות קלאסית, מרצה מעולה ואדם מגניב, כך שלא אוכל שלא להמליץ.
18:00 איך לקרוא עיתון ולהישאר בחיים הרצאה של דפנה שיזף על הדרכים המזעזעות בהן התקשורת מדווחת על תוצאות מחקרים מדעיים ומה אפשר לעשות בנידון. נושא ספקני מרתק.
21:00 שוב זומבי.קון, אבל הפעם גירסת הבמאי (במאית, ליתר דיוק). הרבה צחוקים, סודות מאחורי הקלעים וכו'. מומלץ גם למי שטרם ראה את המחזה עצמו.

וואו. הרבה עבודה ולא מספיק זמן. אני מקווה שיישאר זמן לאכול, לשוחח עם חברים ותיקים ולהכיר חברים חדשים, אבל מה שבטוח הוא שיהיה המון כיף.
ועוד משהו: כל באי הפסטיבל זכאים לשים את קולם בהצבעה לפרס גפן בקטגוריות השונות. פרס גפן הוא פרס לספרות ספקולטיבית המוענק בכל שנה לסיפורים ולספרים בז'אנר הזה. נצלו את זכותכם ההיסטורית והצביעו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.