יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

כיצד להתכונן לסוף העולם

חודש דצמבר החל, והעניין בסוף העולם הולך ומתגבר. מדברים על זה ברדיו, ברחוב, בפייסבוק ובכל מקום אחר.
אל תטעו, סוף העולם בוא יבוא, והוא מתקרב אלינו במהירות. האמת היא שכל יום שחולף מקרב אלינו את סוף העולם ב...ובכן, ביום.
ההמשך (וגם הסוף) אחרי הקיפול.


היקום אינו מקום בטוח ליצורים חיים. למעשה, אם לא הייתי דבק בהוכחות מדעיות, הייתי סבור שהוא מתכנן לחסל אותנו. באמצעות שפע אמצעים ימצא היקום, בנחישות אין-קץ, את הדרך לעקר את האדמה מיושביה; אם באמצעות אסטרואיד גדול שכדור הארץ מפריע לו במסלולו סביב השמש, או באמצעות התפרצות קרני גמא קטלניות שנוצרו בהיוולדו של חור שחור בגלקסיה רחוקה לפני עשרות מיליוני שנים, והן בדרך אלינו במהירות האור.

אפילו אם אף אחד מאמצעי הקטל לא ימלא את החוזה שהוצא עלינו, ליקום יש גם תכנית מגירה, מנגנון אל-כשל שיבטיח את חורבננו. רצוי שתדעו שאנחנו יושבים על פצצת זמן מתקתקת; תוך מיליארד שנים השמש שלנו, זו שאיננו יכולים לחיות בלעדיה, תהפוך בהירה וחמה יותר, וכבר לא תאפשר קיום חיים על פני האדמה. האטמוספירה תתחיל להתפזר לחלל, הים ירתח ויתנדף והקרקע תותך.

בזמן הזה כבר נהיה מזמן פזורים באינספור מושבות בגלקסיה, תאמרו. אבל אי אפשר להתחמק מהסוף המר, וליקום, כאמור, תכנית שאינה יכולה להכשל.
תוך אי אלו טריליוני שנים יתרחקו הגלקסיות עד מאד זו מזו, הכוכבים יסיימו את הדלק שלהם, יתקררו ויכבו, ואפלה קרה תפזר את האנרגיה הנותרת על פני מרחבי היקום עד שלא יוותר דבר.
אם מעודד אתכם שסוף הוא תמיד התחלה, אז הסוף הזה הוא לא. תנחומיי.
כך יראה הסוף.

ומה לגבי ה- 21 בדצמבר 2012? עצתי היא להימנע ממעשים שתתחרטו עליהם כאשר העולם ימשיך להתקיים גם למחרת.

אם אתם חוששים ממפגש עם כוכב הלכת ניבירו, מהתיישרות פלנטרית, מהתהפכות הקטבים המגנטיים וכיוצא בזה, יועיל לכם לקרוא את הפוסט הזה, שמסביר למה כל אלה הם גיבובי שטויות ותו לא.
בני המאיה לא ניבאו את סוף העולם, ולא היו יותר חכמים מאיתנו או מכל תרבות אנושית אחרת. הם היו אנשים שבין השאר טרחו רבות לתעד וללמוד את תנועת גרמי השמיים, ולהפיק מהם לוחות שנה. שיטת לוח השנה שלהם לא מסתיימת השנה, וגם לא בעוד שנה או בעוד עשור. היו להם מחזורים כמו שלנו יש שבועות, חודשים ושנים. ה'באקטוּן', המחזור שאורכו 396 שנים בקירוב, שמסתיים השנה, איננו המחזור הגדול ביותר שלהם, וכשהוא מסתיים מתחיל אחד חדש.
הבאקטון הוא חלק ממחזור ארוך יותר שנמשך כ- 7,885 שנים, שגם הוא חלק ממחזור ארוך יותר. לוח השנה של המאיה יכול להימשך עד לסוף המחזור הגדול שלהם, 'אלאוּטוּן', שאורכו מעל 63 מיליון שנים. האם אז יגיע סוף העולם? לא. יהיו הרבה הנחות בחנויות, קישוטים ברחובות, ואנשים יברכו זה את זה באלאוטון חדש ושמח.
הזהרו מאנשים ששמם ניר.

בינתיים, הישמרו מאנשים שטוענים לידע על העתיד. זוהי שרלטנות מוחלטת וניצול של אנשים תמימים. חישבו על זה כך - אילו באמת היה אפשרי לדעת על התרחשויות מראש, האם לא היה ניתן לנצל את הידע הזה לצרכים מדיניים או צבאיים, לרווחים בבורסה או בייעוץ אסטרטגי לחברות מסחריות ולחברות ביטוח?

חיזוי העתיד (ולא משנה אם על פי הכוכבים, שמות ותאריכים, קפלים בעור כף היד או שאריות קפה) הוא כנראה היכולת העל-טבעית הקלה ביותר להוכחה כי כל מה שצריך הוא לחכות ולראות, ולמרות זאת מעולם לא הוצגה ראייה סבירה לקיומה.
אז אל תצאו פראיירים. 2013 תגיע כמתוכנן ותהיה מלאה בשמחות ודאגות, אסונות וחגיגות. תאמינו לי. זה בדוק. ואם העולם יגיע אל סופו לפני כן, אני אוכל את הלפטופ שלי.



5 תגובות:

  1. שכחת את התפוצצות ליבת הגלקסיה, שתגיע לאיזור המרחב המוכר עוד איזה 20,000 שנים ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. לרוע מזלו של לארי ניבן, יש לנו כבר את הטכנולוגיה שמאפשרת לצפות אל תוך ליבת הגלקסיה. משהו שאפילו לבובני פירסון לא היה.

      מחק
  2. אין דבר גרוע יותר ביקום מאשר בורות. וכוח משיכה. שניהם הכי גרועים.

    השבמחק
  3. תיאורית קריעת החלקיקים בסוף היקום היא תיאוריה מעניינת, אך היא עדיין לא הוכחה, ויש עוד רבות כמוה. למשל, שמעתי פעם שיש תיאוריה שהיקום מאיץ ומאט את התפשטותו בגלל אינטרקציה עם על-יקום שאותו הוא מקיף.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום עמרי. אתה צודק לגבי תיאוריית קריעת החלקיקים, אבל לא התייחסתי אליה, אלא לעובדה שהיקום מתקרר בזכות התרמודינמיקה הבסיסית.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.