יום רביעי, 20 באפריל 2011

מדע ויראלי

בסופ"ש האחרון השתתפתי בסדנה שמטרתה להפיק (וללמד תוך עשייה) סרטוני מדע קצרים לקהל הרחב. הסרטונים עלו ליוטיוב והכוונה היא לנסות להפוך אותם לויראליים. חמישה סרטונים בלבד צלחו את הסדנה, שהיתה מתישה ואינטנסיבית ביותר, והתחרות מתחילה.

הנושאים שהוגרלו עבור הסרטון שלי ושל ידידי אמיר ברנט היו "יופי" ו"נעורים" (כל אחד שלף נושא, ומותר היה לבחור אחד מהשניים), ובחרנו להתמקד ביופי של המדע. כשראיתי את הסרטים האחרים הבנתי שהסגנון הייחודי של כל אחד מהמשתתפים התבטא בטכניקות שכל צמד בחר לעצמו, וכך יצאו חמישה סרטונים שונים מאד זה מזה. את הסדנה ליוו זיו קיטרו וליאור צורף, שלשניהם ידע וניסיון רב בתחום הפקת סרטונים והפצתם במדיה החברתית.

להלן הדגמה של הטכניקה שבה בחרנו:



הסרטון עצמו:



המסקנות הן כאלה: הכנת סרטונים היא מלאכה מייגעת, אבל ההשקעה וההקפדה על פרטים משתלמת. בנוסף, את העריכה רצוי לעשות על מחשב חזק. זה היה סרט של 3 דקות בלבד וללפטופ היה קשה איתו.

אני תוהה אם אוכל להפיק סרטונים נוספים בעתיד. אתם יודעים - למען המדע. וגם כי זה כיף.

השלב הבא הוא להביא לחשיפה מקסימלית של הסרטונים. הזכרתי בהתחלה שמדובר גם בתחרות, ואתם יכולים לעזור לי.
במהלך חודש מאי יוכרזו הזוכים על סמך שני פרמטרים; דעת חבר שופטים, וכמות צפיות. אם הסרטון שלי מצא חן בעינכם, ואתם רוצים לעודד אותי להפיק סרטונים נוספים, צפו בסרטון והפיצו אותו לחבריכם בפייסבוק או בכל אמצעי אחר.

נושא אחר באותו נושא: הוכרזה תחרות פיימלאב 2011, הרצאות בנושאים מדעיים ב- 3 דקות בלבד וללא אמצעי עזר. השתתפתי בתחרות של 2010, וזכיתי בסדנה ייחודית שנותנת כלים להתמודדות עם התקשורת ועם קהל, כלים שבהם אני משתמש בכל הרצאה שלי. החוויה של התחרות עצמה, ההתמודדות עם השופטים והקהל, שווה הרבה מאד. אם אתם אוהבים מדע, ואוהבים להסביר מדע, אז התחרות הזאת היא בשבילכם. שלב א' יתקיים בתחילת מאי בתל-אביב, חיפה וירושלים. פרטים נוספים כאן.

ומשהו אחרון לסיום: תודה ע-נ-ק-י-ת לרותם ברוכין שהקריבה לילה שלם כדי לעזור עם הטקסט של הסרטון ועם ההקלטה של הקריינות.


אם הגעתם עד כאן, אז אולי הספקתם לשכוח לצפות בסרטון שלי. אז אני מזכיר - הביעו את תמיכתכם וצפו בו.


11 תגובות:

  1. אין ספק שאתה גאון. ממש נהניתי מהסרטון, עשה לי חשק לחזור לגיל 13 ולהרשם לחוג "מדע"...

    השבמחק
  2. וואו, אני מוחמא מאד. תודה רבה!

    השבמחק
  3. אני יודע שפרסום של השאר יפגע לך בסיכויים לזכות - אבל בתור אחד שממש רצה להשתתף בסדנא כזאת ולצערי לא יכולתי להגיע - איפה אני רואה את ארבעת הסרטונים האחרים?

    השבמחק
  4. שאלה מצוינת, גם הם סרטונים טובים. אני אבדוק.

    השבמחק
  5. הם נמצאים באותו ערוץ יוטיוב.

    השבמחק
  6. סרטון מעולה! תחרות מאוד קשה בין הסרטון שלכם לבין זה של רועי (נו, הוא נפל על נושא סקסי :-) ). כל השאר הרבה פחות טובים.
    בכל אופן, רק לך עשיתי לייק.

    השבמחק
  7. תודה גל, אל תשכח להפיץ ;)

    השבמחק
  8. הי יואב! סרטון משובח, הנאה צרופה! פרסמתי בפייס בוק -ראה ב- Valy Shtainhart
    שמעתי הרצאה שלך בחמדע לפני שנתיים-מעבר לדבריך המרתקים, בפעם הראשונה חזיתי במרצה שמעביר שיקופיות במצגת מבלי להביט לאחור ומדבר אל הקהל כאילו יד נעלמה מעבירה אותן! אקרובטיקה מרשימה!!
    ולי

    השבמחק
  9. ולי תודה! לעיתים נדירות מקבלים מחמאות כאלה וזה מרגש מאד.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.