כבר הסברתי למה אני טוען שהעתיד כבר כאן, אבל כדאי שתצפו בסרטונים הבאים כי זה פשוט חשוב לדעת שדברים כאלה אפשריים.
זהו ניסוי טיסה ממונע שני של הרכב התת-מסלולי מדגם ספייסשיפ-2 של חברת וירג'ין-גלאקטיק, שנערך השבוע. האנטרפרייז (זהו שמו של כלי הטיס) העפילה לגובה של כ- 23 קילומטרים בטיסה זו, והגיעה למספר מאך של 1.4 (40% יותר מהר ממהירות הקול). רכב זה יתחיל להטיס אנשים לחוויית חלל קצרה החל מהשנה הבאה.
אגב, אם כבר שאלתם, עלות טיסה היא 250,000 דולר בלבד.
תהנו!
מבט מהקרקע:
מבט מכלי הטיס:
זהו ניסוי טיסה ממונע שני של הרכב התת-מסלולי מדגם ספייסשיפ-2 של חברת וירג'ין-גלאקטיק, שנערך השבוע. האנטרפרייז (זהו שמו של כלי הטיס) העפילה לגובה של כ- 23 קילומטרים בטיסה זו, והגיעה למספר מאך של 1.4 (40% יותר מהר ממהירות הקול). רכב זה יתחיל להטיס אנשים לחוויית חלל קצרה החל מהשנה הבאה.
אגב, אם כבר שאלתם, עלות טיסה היא 250,000 דולר בלבד.
תהנו!
מבט מהקרקע:
מבט מכלי הטיס:
לחלוטין מסכים שהעתיד כבר כאן, או לכל היותר מעבר לפינה. הפרויקט הזה צפוי לקצר גם את זמני הטיסות הארוכות (נגיד ניו-יורק -> תל אביב) או שאין קשר?
השבמחקבהמשך אפשר לקחת את הפרוייקט הזה גם לטיסות מסוג זה, אבל בשביל זה נדרש נמל חלל מיוחד.
מחקוירג'ין גלאקטיק הקימו נמל חלל בניו-מקסיקו שבארה"ב, ונמל נוסף נמצא בבנייה בדובאי אם אינני טועה.
גם אם זה יוכל לקצר טיסות טרנס אטלנטיות, כמה אנשים כבר יסכימו לשלם 250,000 דולר בשביל טיסת שכר?
השבמחקעוד סרטון שפורסם רק היום, וכולל את החומרים הנ"ל עם עוד זוויות חדשות. יפהפה.
השבמחקwww.youtube.com/watch?v=Vh7HOu5-o10
האם ההתרגשות היא מגובה הטיסה או מהמהירות? 1.4 מאך זה מהירות שכל מטוס קרב מגיע אליה.
השבמחקההתרגשות היא שזה תוצר של חברה פרטית ולא ממשלתית, שמטוסי קרב לא מגיעים לגובה הזה (למרות שכמה מהם מסוגלים לכך), ושזה מטוס מאד חדשני ושונה ממטוסים רגילים.
מחק