יום שבת, 26 בפברואר 2011

שתי הרצאות שלי השבוע

השבוע באופן מפתיע למדי הצטברו להן שתי הרצאות שלי בנושאי חלל:

הראשונה היא "בנה לך חללית" ובה אתאר כיצד באמת בנויות חלליות, מה ניתן למצוא בהן ומה לא, ואיך זה מתבטא ביצירות מדע בדיוני. למשל למה הדמות של ווסלי קראשר אינה אמינה, וכיצד מוכיח לארי ניבן שרובוטים אינם תחליף לבני אדם. כמו כן נבדוק היכן המקום האידיאלי לחדר שירותים בחללית ומיהו איש הצוות המתאים ביותר לחזור על דברי המחשב. כל זאת ועוד בחסות "הרחפת הקלה", התא הירושלמי למדע בדיוני ופנטסיה.

המועד - יום שני 28/2 בשעה 20:00 באולם 2 בבניין מתמטיקה (איינשטיין) שבקמפוס גבעת רם, ירושלים.
נכון, ירושלים זה רחוק, אבל אם אני מגיע עד שם אז גם אתם יכולים.

ההרצאה השניה נקראת "לעזוב את כדור הארץ", ובה נדון בצורך של האנושות לצאת לחלל כדי לשרוד. האמנם זה נכון? ואם כן, אילו אמצעים עומדים לרשותנו כדי לבצע זאת, לאן בכלל אפשר ללכת, והאם יש סיכוי שזה יקרה בקרוב או בכלל?

ההרצאה תינתן ביום חמישי 3/3 בשעה 21:30 במצפה הכוכבים בגבעתיים. עלות ההרצאה לפי התעריף המקובל של הרצאות האגודה הישראלית לאסטרונומיה.

מקווה לראותכם!


9 תגובות:

  1. ועכשיו להתלבטות הרגילה - האם המחיר בזמן ודלק שווה את זה (מתוך הנחה שיש נסיעה של לפחות שעה וחצי עד שעתיים וקצת לכל כיוון ואין לי שום דבר לעשות בי-ם או גבעתיים חוץ מזה באותו ערב)...

    אורן

    השבמחק
  2. אורן שלום,
    אני לא יכול להחליט בשבילך אם זה שווה או לא. אני מציע שתשאל אנשים ששמעו הרצאות שלי כדי לקבל מושג, ואם תגיע בסופו של דבר, אשמח לשמוע ממך בסוף ההרצאה אם לדעתך היה שווה או שלא.

    השבמחק
  3. הי יואב.
    אני מכוון להגיע להרצאה במצפה ביום חמישי.
    נתראה, דודי

    השבמחק
  4. לא שאני רוצה להטות את החלטתו של מישהו, או משהו, אבל אצלנו יהיה שוקולד.

    השבמחק
  5. בקישור על מחירי ההרצאה בגבעתיים מצוין שאתר האגודה ירד לצורך תחזוקה. האם תוכל לפרט, פה או במייל, את המחירים?
    שאלה נוספת: האם תהיה תצפית?

    השבמחק
  6. בירור עם האגודה הישראלית לאסטרונומיה העלה את המחירים הבאים: חבר אגודה ובני משפחתו מדרגה ראשונה - חינם, למבוגר- 25 ש"ח, לילד - 20 ש"ח, לחייל / סטודנט / פנסיונר - 15 ש"ח.
    תצפית בדר"כ יש בערבי הרצאות, אבל זה תלוי כמובן במזג האויר.

    השבמחק
  7. עליזה אברון3 במרץ 2011 בשעה 0:22

    להרצאה של יואב תמיד כדאי להגיע,אפילו לירושלים ,גבעתים או מחוץ לכדור הארץ,לא חשוב המחיר

    השבמחק
  8. יואב, ההרצאה שלך הייתה מאוד מעניינת.
    בפעם הבאה ניתן לך להטיס את ה-Enterprise 1701-D ברחבי הכיתה :)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.