יום שבת, 12 בינואר 2013

מסתמן: כוכב המוות לא צפוי להיבנות בקרוב

על פי החוק האמריקאי, חייב הבית הלבן להתייחס בפומבי לטענות והצעות הציבור כאשר הן מוגשות כעצומה החתומה על ידי 25,000 אזרחים לפחות.
עצומה שהוגשה בנובמבר האחרון קראה לממשלת ארה"ב לפתוח בהכנות לקראת התחלת בנייה של כוכב המוות מסדרת "מלחמת הכוכבים" החל מ- 2016, לטובת מקומות עבודה, קידום התעשיה, ההנדסה וחקר החלל, והגברת הבטחון הלאומי. על העצומה חתמו מעל 34,000 איש.


אתמול פורסמה ההתייחסות הרשמית של הבית הלבן, שאמנם דוחה את ההצעה, אבל באופן משעשע וגיקי ראוי להפליא.


התגובה חתומה על ידי פול שאוקרוס, ראש ענף המדע והחלל של משרד הניהול והתקציב בבית הלבן. היא נפתחת בכותרת "זו אינה התגובה שאתם מחפשים", שהיא כשלעצמה מספיקה כדי להבין שיש כאן עסק עם גיק מקצועי.
הדחייה המנומסת מוסברת על ידי הערכת התקציב הנדרש לבניית כוכב המוות, שהיא בסביבות 850 קוואדריליון דולר, בכך שהמינהל אינו תומך בפיצוץ כוכבי לכת, ובכך שחבל לבזבז אינספור דולרים מכספי המסים כדי ליצור כוכב מוות בעל פגם בסיסי שעלול להיות מנוצל על ידי חללית חד-מושבית.

לעומת זאת, הוא מזכיר שאם נביט לשמיים נוכל לראות שכבר יש דבר מה שמשייט שם, שהוא לא ירח, אלא תחנת חלל! שיש מעבדות רובוטיות על מאדים, אחת מהן עם לייזר. שיש חברות פרטיות שכבר החלו להטיס מטענים לחלל וכבר בעשור הנוכחי יתחילו להטיס אפילו אנשים לירח. שכבר עכשיו קיימים רובוטים מרחפים, זרועות מלאכותיות רובוטיות, ורובוטים מהלכים על ארבע. שיש שתי חלליות פעילות שהגיעו לקצה מערכת השמש, שמתוכננת כעת חללית שתטוס אל תוך עטרת השמש,  ושכבר הספקנו לגלות מאות כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש שלנו. במילים אחרות, שהעתיד למעשה כבר כאן!


לסיכום, כך כתוב, אלו שמעוניינים בקריירה בתחומי המדעים, ההנדסה, המתימטיקה והטכנולוגיה, יהא הכוח עימם, ושיש לזכור שאפילו יכולת השמדת הפלנטות של כוכב המוות היא חסרת משמעות ביחס ל"כוח". 


זו תשובה נפלאה בעיניי. היא אמנם דוחה את ההצעה (קשה להגיד שזה לא היה צפוי), אבל גם מרוממת את מדעי החלל והטכנולוגיות שכבר קיימות כיום, ומדגישה שאנחנו בפתחו של עידן שבו חלומות המדע הבדיוני מתחילים להתגשם.

7 תגובות:

  1. חבל. דווקא יש לי בנק מטרות...

    השבמחק
  2. כן, לא ציפיתי שהם יקבלו את זה.
    אני מקווה שהם יתייחסו אחרת להצעה להעביר את ארצות הברית לסטנדרט המטרי.

    השבמחק
  3. כמובן שהמשפט האחרון הוא ציטוט של דארת' ויידר ("תקווה חדשה", ישיבת גנרלים המסתיימת בתחושת מחנק...)

    השבמחק
  4. "חבל... ליצור כוכב מוות בעל פגם בסיסי שעלול להיות מנוצל על ידי חללית חד-מושבית."
    __ :-D :-)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.